Medlemmer

Vedtægter

Ændret og vedtaget på Danseforeningen DANSEquilibriums generalforsamling d. 3. maj 2022

§ 1 Navn

Foreningens navn er Danseforeningen DANSEquilibrium og har hjemsted i Vejle kommune.

Horsensvej 72D

7100 Vejle

CVR 25695828

§ 2 Formål

Foreningens formål er

- at give børn, unge og voksne mulighed for aktivt og kammeratligt samvær i deres fritid

- at fremme sammenholdet og fællesskabsfølelsen blandt medlemmerne

- at styrke interessen for dansens mange genre.

§ 3 Ledelse

Foreningens ledelse varetages af en bestyrelse på 3-5 medlemmer, der vælges af generalforsamlingen. Bestyrelsen konstituerer sig selv og nedsætter de for arbejdet nødvendige udvalg.

Der tages beslutningsreferat fra alle bestyrelsesmøder.

Ansættelse af daglige leder, der varetager den daglige ledelse af foreningen og er deraf beslutningstageren.

Bestyrelsen kan ikke gøres personlig ansvarlig for foreningens økonomiske forpligtelser.

Den daglige leder har i overensstemmelse med bestyrelsen, ret til at underskrive alle dokumenter.

§ 4 Optagelse af medlemmer

Enhver, der tilslutter sig foreningens formål, kan optages som medlem.

Medlemmerne betaler månedligt efter tilmelding til hold, og der betales for hvert hold medlemmet deltager på eller for fri træning med mulighed for deltagelse på alle af foreningens hold.

Medlemmerne registreres i medlemskartotek og skal fremmøde sig ved ankomst til hold.

§ 5 Kontingent

Kontingentet fastsættes af daglig leder, under hensyntagen til holdenes indhold og varighed.

I tilfælde af restance kan et medlem udelukkes.

§ 6 Regnskab

Regnskabsåret er fra den 1. januar til den 31. december.

Første regnskabsår løber fra 1. Juni 2022

§ 7 Ordinær Generalforsamling

Generalforsamlingen (GF) er foreningens øverste myndighed, og skal afholdes hvert år inden 1. april. I særlige tilfælde kan bestyrelsen beslutte at generalforsamlingen holdes online. Alle deltageres skal deltage med video for at få stemmeret.

GF skal indvarsles mindst 14 dage forud med opslag I foreningens lokaler.

Stemmeret på GF har alle medlemmer, der er fyldt 14 år.

Valgbare til bestyrelsen er alle medlemmer over 18 år.

Forslag, der ønskes behandlet på GF, skal meddeles formanden senest 8 dage forud for generalforsamlingens afholdelse. Der kan på generalforsamlingen fremsættes ændringsforslag til de indkomne forslag.

GF vælger en bestyrelse på 3-5 personer. Hver valgt for en periode på 2 år.

Der vælges 1 suppleant hvert år. Der vælges 1 revisor, hver valgt for en periode af 2 år med forskudt valgperiode.

Dagsordenen skal omfatte følgende punkter:

1. Valg af dirigent

2. Valg af referent

3. Årsberetning

4. Fremlæggelse af årsregnskab

5. Valg af bestyrelse, suppleanter og revisorer

6. Indkomne forslag

7. Eventuelt

Stemmeret kan kun udøves ved personligt fremmøde.

Alle valg og afstemninger foregår ved håndsoprækning, med mindre skriftlig afstemning ønskes af blot ét stemmeberettiget medlem. Stemmeoptællingsudvalg udpeges af dirigenten. Vedtægtsændringer kan ske på enhver generalforsamling, når mindst 2/3 af de afgivne stemmer er for forslaget.

§ 10 Ekstraordinær generalforsamling

Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes senest én måned efter et flertal af bestyrelsen eller 1/3 af foreningens medlemmer fremsætter skriftligt og motiveret krav herom.

Ekstraordinær generalforsamling skal indvarsles 14 dage forud med opslag I foreningens lokaler.

§ 11 Opløsning af foreningen Foreningen skal opløses når to på hinanden følgende generalforsamlinger med mindst 14 dages mellemrum vedtager dette.

Den sidste GF vedtager anvendelse af evt. aktiver.

I tilfælde af opløsning overføres formue og aktiver til almene og eller kulturelle formål indenfor aktivt arbejde i Vejle.